MESTI BACA! 5 Fakta Tentang Ciuman





Ciuman merupakan aktiviti yang mampu menambah keintinaman pasangan. Ketika aktiviti ini dilakukan, adakah anda tahu tubuh akan menghasilkan hormon yang mambuatkan kita bahagian. Berikut adalah beberapa fakta tentang ciuman yang perlu anda tahu

bahagian. Berikut adalah beberapa fakta tentang ciuman yang perlu anda tahu.

Bibir memiliki sensitiviti yang tinggi

Bibir manusia adalah zon erotik yang paling terdedah. Bibir memiliki banyak saraf sensitif, bahkan jika ada bulu halus dibibir anda, saraf pada bibir terus berhubung dengan otak untuk memutuskan apa yang perlu dilakukan.




Ciuman adalah candu

Ciuman yang penuh ghairah mampu membuatkan seseorangan ketagih seperti mengambil ubat terlarang. Ini kerana ketika bercium, tubuh menghasilkan suatu rasa yang menimbulkan perasaan senang ataupun bahagia. Perasaan itulah yang terus dicari hingga membuatkan setiap pasangan harus bercium tiap kali berjumpa.


Gigi makin kuat dengan ciuman

Dunia perubatan telah mengakui bahwa ciuman mampu meningkatkan produksi air liur. Air liur berfungsi membersihkan sisa-sisa makanan dari permukaan gigi sekali gus menurunkan peratus keasaman yang boleh menyebabkan gigi rosak. Air liur juga mencegah pembentukan plak pada gigi dan mencegah gigi berlubang.


Membaiki Prestasi Jantung

Bercium mampu menjaga keseimbangan sistem kardiovaskular. Ketika anda mencium pasangan dalam waktu yang lama, degupan jantung akan meningkat hingga 110 kali dalam seminit. Ini boleh dijadikan latihan yang bagus untuk kesihatan.


Ciuman penyebab putus cinta

Kajian yang dilakukan The State University of New York mengatakan bahwa ciuman tidak semestinya menambah keintiman. Hasil kajian mereka membuktikan ciuman boleh juga memberikan kesan sebaliknya iaitu hubungan dengan pasangan berakhir. Ini disebabkan mereka mempunyai pasangan pencium yang buruk.




Teruskan Bacaan Anda ;- See more at: http://info.sukacuka.com/2015/09/mesti-baca-5-fakta-tentang-ciuman/#sthash.tz8jGTmY.dpuf
MESTI BACA! 5 Fakta Tentang Ciuman MESTI BACA! 5 Fakta Tentang Ciuman Reviewed by drawing technique on 5:55 AM Rating: 5
Powered by Blogger.