MENU DIET ATKINS SEMINGGU (TURUN 4.2KG)



Telur boleh menjadikan makanan terbaik untuk sarapan, bagi menggantikan makanan-makanan segera. jika anda terburu-buru di pagi hari, mengganti kebiasaan makanan sarapan seperti mee segera, nasi goreng, atau roti dengan telur membuat kesihatan kita menjadi lebih baik.
Sebenarnya mengolah telur tidak banyak memakan waktu, sehingga juga baik di kala Anda memiliki waktu yang suntuk pada pagi hari. Ada banyak manfaat telur jika di masukkan kedalam menu sarapan pagi Anda. Salah satunya adalah rasa kenyang menjadi lebih lama.

Protein dalam telur diketahui membuat perut lebih kenyang, jika dibandingkan dengan protein dalam gandum. Memakan telur sahaja sudah memberikan gizi yang lengkap untuk menjalani aktiviti disiang hari kita dan mendapatkan kalori, protein, lemak, dan kolesterol. Jangan berfikir semua kolesterol itu tak baik bagi kesihatan kita. Kolesterol pada telur adalah jenis kolesterol baik, di mana yang sangat diperlukan oleh tubuh manusia.


Inilah 3 manfaat pengambilan telur sebagai menu sarapan Anda di pagi hari:

Pelengkap protein
Telur memainkan peranan yang unik dalam sintesis protein otot dan sinyal insulin. Protein dalam telur sangat tinggi dan manfaatnya membuat perut kenyang lebih lama.


Cegah penyakit jantung
Satu biji kuning telur mengandung sekitar 212 mg kolesterol. Dalam seminggu seseorang yang memakan empat kuning telur setiap minggu kemungkinan besar dapat mencegah risiko penyakit jantung.


Sumber nutrisi
Kuning telur mengandung nutrisi lebih besar dibandingkan putih telur. Termasuk di dalamnya ada sumber lemak tak tepu, protein, vitamin dan mineral.
MENU DIET ATKINS SEMINGGU (TURUN 4.2KG) MENU DIET ATKINS SEMINGGU (TURUN 4.2KG) Reviewed by drawing technique on 4:35 AM Rating: 5
Powered by Blogger.