Panduan Kurus 1 hari 1KG tahun 2017 yang paling berkesan


Salam semua,

Kebanyakkan yang berbadan besar mula sedar yang meraka bukan lagi mereka yang seperti dahulu. Dengan ini cara yang paling berkesan untuk mengembalikan bentuk badan yang ideal adalah dengan berdiet. Akan tetapi sebelum mengamalkan sebarang jenis diet cuba sejenak berdiri dihadapan cermin dengan 3 posisi iaitu hadapan, tepi dan bercangkung dan kemudian bertanya kepada diri sendiri dengan beberapa soalan dibawah ini:

Aku selesa ke dengan badan yang gemuk ni? 
Aku gemuk ini mudah bergerak ke? 
Aku gemuk ini senang cari baju ke?
Aku perut buncit ni senang nak solat ke? 
Aku punya paha yang berkilo-kilo penuh lemak nak duduk tasyahud akhir ini boleh ke?
Aku badan macam ni nak berlari larat ke?
Aku yang gemuk ini nak naik tangga larat ke?
Aku yang gemuk ini nak naik public transport? nak bergaul dengan orang? susah !
Macam mana kalau aku mati nanti? Boleh ke orang nak bawa aku? Mandikan aku?
Aku sakit? Siapa nak angkat aku yang gemuk ini?
Sampai bila aku nak gemuk macam ni? Sedangkan aku boleh kurus macam orang lain!



Dengan berbuat demikian ianya akan memotivasikan diri kita untuk lebih gigih dalah membuat sesuatu perkara yang kita inginkan.

Selain itu juga dapatkan Ilmu Diet Yang Betul dan Tepat. Sebenarnya banyak jenis diet plan yang ada dalam dunia ini. Tetapi kalau anda yang jenis nak kurus cepat. Tak sabar maka saya sarankan anda buatlah Diet Atkins.

Memang cepat ! Serius. InshaAllah anda boleh ikuti 4 artikel di bawah adalah asas untuk diet atkins.

Diet Atkins Induction (Hadkan 20gram carb) dibulan Ramadan memang sangat tak bagus. Apabila berlakunya ketosis. Air tak cukup dan asid urid akan tinggi.


InshaAllah saya cadangkan untuk anda ubah suai diet anda dengan menambah buah-buahan atau kurma semasa berbuka dan bersahur ataupun boleh terus melompat ke phase 3 dan 4. Iaitu purata 80 – 150gram carb.

Jika nak ilmu lebih lagi anda boleh baca dan semak di Kategori Diet Plan danMotivasi atau boleh juga ke blog Bicikut.blogspot.com. (Semak 1 per 1 artikel yang ada. Memang ramai dah yang baca dan ikut dan faham. Alhamdulillah berjaya kurus).

Selain daripada itu jangan terlalu banyak alasan untuk mengelak daripada mengejar impian diet anda. dengan pelbagai alasan yang mungkin anda berikan seperti malas bersenam, tidak boleh control nafsu makan, masa tidak mencukupi dan lain-lain dan ianya membolehkan berat badan anda mungkin akan bertambah lebih banyak berbanding sebelumnya.

Tidak mustahil untuk kita turunkan berat walaupon berkilo-kilo sehari jika kita betul-betul berazam serta tanamkan semangat untuk berubah menjadi yang lebih baik.

Ingat!!..sekiranya anda merasakan sebarang perubahan pada fizikal atau mental..segeralah berjumpa dengan doktor anda bagi mendapatkan nasihat pakar.



Panduan Kurus 1 hari 1KG tahun 2017 yang paling berkesan Panduan Kurus 1 hari 1KG tahun 2017 yang paling berkesan Reviewed by drawing technique on 4:12 AM Rating: 5
Powered by Blogger.